Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telegraaf voorpagina nieuws

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Telegraaf voorpagina nieuws

    HARDERE KNALLEN NA VERSOEPELING VUURWERKREGELS

    Zo luid de titel.

    Amsterdam

    Nederland wacht dit jaar een extra luidruchtige jaarwisseling nu de eisen ten aanzien van vuurwerk onverwacht zijn versoepeld.
    Twee soorten vuurwerk voor de consumenten worden daardoor zwaarder. Terwijl vuurwerkfreaks hun geluk niet op kunnen, kunnen de haters van de gillende keukenmeiden en baasjes van huisdieren hun hart vasthouden.

    Zo mogen de ratelbanden en zogenoemde cakeboxen de poten die op de grond worden geplaats waaruit meerdere vuurpijlen komen meer kruit bevatten. Van maximaal 200 tot 500 gram. Hierdoor knallen ze niet alleen harder maar met name de ratelbanden ook langer. Dat staat in de Regeling nadere eisen aan vuurwerk, di elater deze maand van kracht wordt.

    Aanleiding voor de versoepling vormt een andere methode om het kabaal te meten. De apparaten die voorheen werden gebruikt, bleken niet nauwkeurig, aldus een woordvoerster van het minister van VROM. De nieuwe apparatuur is veel verfijnder.
    Als bijkomstigheid is gebleken dat er harder geknald kan worden voordat er gehoorbeschadiging optreedt. Overigens worden daarbij ruime marges in acht genomen. We zullen dus beslist niet de grenzen zoeken van wat schadelijk is voor het gehoor.

    Ongevallen

    Woordvoerder Cees Meijer van stichting Consument en veiligheid erkent dat het zwaardere vuurwerk kan leiden tot meer ongevallen en een toename van het aantal klachten. Volgens de zegsman is wel positief dat de jeugd mogelijk geen illegaal zwaar vuurwerk meer aanschaft.

    Bron : De Telegraaf.


    Zo, er staan misschien wat foutjes in maar ik heb de hele tekst overgetypt

    Het was al langer definitief maar ik vond het wel leuks nieuws dat het op de voorpagina van de Telegraaf stond

    Bermuda Boy

    #2
    ***krant
    Weer veel onzingeblaat. Typisch Nederlandse pers, typisch Telegraaf.

    Comment


      #3
      waarom wordt ook nooit informatie vantevoren gecheckt :S cakes waar vuurpijlen uitkomen
      Gerwin

      Comment


        #4
        Op vakantie in het buitenland altijd de telegraaf dus ben wel het een en ander gewend

        Maarjah het nieuws(correct danwel) is erg goed vind ik, prijzen zullen aan de hoge kant zijn maarjah de potten van 25/30 euro kocht ik er ook nooit veel van, dus van die duurdere zullen er ook hooguit 2 in mun collectie komen(mits het meezit )

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin
          waarom wordt ook nooit informatie vantevoren gecheckt :S cakes waar vuurpijlen uitkomen

          Haha mooie zin was dat he

          Daar zat ik ook al naar te kijken

          Comment


            #6
            Ik vind die uitspraken van de krant niet storend hoor. Voor een persoon die geen drol van vuurwerk weet, is dit toch wel de duidelijkste omschrijving.
            Wij weten het natuurlijk wel beter maar zo hebben wij vast net zulke omschrijvingen nodig bij het Klootschieten of een andere denkbare hobby hehe.

            Daarnaast vind ik het wel top dat de journalist zich bewust is dat er "freaks" bestaan. Mooi nieuwsbericht

            Comment


              #7
              Gaat mij ook niet alleen om dit artikel.
              Alles wat in de krant staat is onzin. Neem alleen de opmaak nou, je neemt toch een krant om wat te lezen? Niet om plaatjes van allerlei zoutzakken en onzin dingen te bekijken

              Comment

              Working...
              X