Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maandag 31 Juli, DBK Fireworks

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Maandag 31 Juli, DBK Fireworks

    heeft iemand een filmpje van Maandag 31 Juli, DBK Fireworks van gisteren ?

    #2
    Ja die heb ik, zal ik vandaag in de loop van de dag hier posten
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    Comment


      #3
      alvast bedankt

      Comment


        #4
        Mantronix en mattenfreak zijn hier gister ook aanwezig geweest, en van wat ik op video gezien heb was het een erg goede show met veel mooie bommen (onder andere 8'' golden spider with green pistel van weco, 6'' princess bombe van weco en diverse 6'' spaanse shell's )

        Mantronix heeft ook foto's kunnen maken van de show en van de opbouw, hier alvast een voor proefje:


        6'' Zarragozana shell


        6'' princess bombe van Weco


        Mattenfreak samen met een 8'' mortier


        Een paar rekken vol shell's opgesteld


        weco princesse bombe


        Weco bommetjes


        Groene palmtree's en peony's


        Rode kometen die eindigen in titanium salute

        Meer foto's zullen zeker volgen en zullen dus binnekort te vinden zijn in het foto album.

        Groeten,
        Kruitsnuiver..
        Once a pyro, always a pyro

        Comment


          #5
          mooie fotos

          Comment


            #6
            Het duurde even maar dan héb je ook wat

            eerst nog wat fotokes:


            Ook wij hebben de princess bombe op de gevoelige plaat vast weten te leggen


            De kleine broertjes van de princess bombe. De 80mm krieselbombe cilindertjes.


            Romijnse (mine)kaarsen in een zeer brede waaier opstelling.


            Cascade blanche to Red van zaragozana


            3x een mine vol met salutes, Zaragozana


            de 200mm golden spider with green glittering pistil


            De finale bestaande uit: 100mm golden crowns, 150mm Saule pleureur centre rouge (zaragozana), en spaanse ti salute mines


            Meer fotos zijn te vinden in ons album deze kun je *hier* vinden.

            En natuurlijk is er video beschikbaar, deze kun je *hier* downloaden

            Veel plezier ermee
            [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

            Comment


              #7
              heel erg bedankt topi filmpje en fotos

              Comment


                #8
                Erg mooie fotos allebei en ik moet zeggen dat de princess bombe er uitzonderlijk mooi op staat
                Ook bedankt voor het filmpje de show ziet qua opbouw ook erg goed uit moet ik zeggen!!

                Comment


                  #9
                  Ziet er allemaal zeer netjes uit hoor. Toch wat niet-alledaagse shells gebruikt daar zo te zien.

                  Ook complimenten voor de foto's, tochmaar eens proberen na een showtje te gaan komende tijd

                  Comment


                    #10
                    Ik neem aan dat Alpeco voor de cal. 80mm kreiselbombe aparte mortieren heeft gebruikt?
                    Maar aangezien ik de mortieren niet op de opbouw foto's zie zou ik graag van 1 van jullie willen weten uit welke mortieren ze geschoten werden.
                    Aangezien er geen 80mm bestaat in glasvezel-mortier wel in Hdpe, karton en metalenmortieren.
                    Tenzij er speciaal GFK-mortieren ontworpen zijn maar dat lijkt me een beetje raar eerlijk gezegd.
                    Laatst aangepast door Peter; 8 August 2006, 12:32.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pyromaster
                      Ik neem aan dat Alpeco voor de cal. 80mm kreiselbombe aparte mortieren heeft gebruikt?
                      Maar aangezien ik de mortieren niet op de opbouw foto's zie zou ik graag van 1 van jullie willen weten uit welke mortieren ze geschoten werden.
                      Aangezien er geen 80mm bestaat in glasvezel-mortier wel in Hdpe, karton en metalenmortieren.
                      Tenzij er speciaal GFK-mortieren ontworpen zijn maar dat lijkt me een beetje raar eerlijk gezegd.
                      Ik had vernomen dat deze bommen prima geschoten werden uit de 75mm mortieren.

                      Kruitsnuiver.
                      Once a pyro, always a pyro

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pyromaster
                        Aangezien er geen 80mm bestaat in glasvezel-mortier wel in Hdpe, karton en metalenmortieren.

                        Waarom zouden die niet bestaan?

                        Ze bestaan gewoon hoor, en je kan ze gewoon kopen (oa bij Weco en Pyroart) zoals 75 en 100mm glasfiber mortieren. Alpeco heeft zelf een 10 tal 80mm mortieren klaar staan van Weco. Het feit dat men adviseert om ze in een 80mm mortier afte schieten is omdat ze toch wat krap in een 75mm mortier zitten.
                        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron
                          Waarom zouden die niet bestaan?

                          Ze bestaan gewoon hoor, en je kan ze gewoon kopen (oa bij Weco en Pyroart) zoals 75 en 100mm glasfiber mortieren. Alpeco heeft zelf een 10 tal 80mm mortieren klaar staan van Weco. Het feit dat men adviseert om ze in een 80mm mortier afte schieten is omdat ze toch wat krap in een 75mm mortier zitten.

                          Hmm raar dan want Pyro-art heeft er niks over in de catalogus staan van dit jaar en ook voorgaande jaren niet, dat Weco ze heeft had ik wel gedacht want die produceren ook 80mm waterbommen, zink zal ze ook wel hebben voor hun cilinders, maar pyro-art betwijfel ik want is niks van bekend.
                          Dat ze wel 175mm mortieren hebben is wel bekend en dat zie je wel weinig bij overige fabrikanten wat betreft buizen.
                          80mm bommen hoor je gewoon 80mm mortieren voor te gebruiken en geen 75mm, zelfde als je een 2.5'' bom uit een 3'' mortier schiet om een voorbeeld te geven.
                          No offence hoor maar vroeg me het gewoon af aangezien Pyro-art er niks van in de catalog. heeft staan.

                          Maarja dat is dan ook opgelost.
                          Thnx voor de reply

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pyromaster
                            80mm bommen hoor je gewoon 80mm mortieren voor te gebruiken en geen 75mm, zelfde als je een 2.5'' bom uit een 3'' mortier schiet om een voorbeeld te geven.
                            No offence hoor maar vroeg me het gewoon af aangezien Pyro-art er niks van in de catalog. heeft staan.

                            Maarja dat is dan ook opgelost.
                            Thnx voor de reply
                            Ik heb ze zelf geprepareerd voor de show in Oostende, en ik zag totaal geen gevaar omdat ze niet vast zaten of zo in de 75mm buis. Ze zaten eerder te los in een 80mm buis, en dan is de kans toch redelijk groot dat ze wat laag zouden ontploffen. de buizen waren daarnaast even groot
                            [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron
                              Ik heb ze zelf geprepareerd voor de show in Oostende, en ik zag totaal geen gevaar omdat ze niet vast zaten of zo in de 75mm buis. Ze zaten eerder te los in een 80mm buis, en dan is de kans toch redelijk groot dat ze wat laag zouden ontploffen. de buizen waren daarnaast even groot
                              Dan zouden de 80mm bommen wel 75mm geweest zijn en de mortier 76mm, iig de meeste buizenmaat van 3'' is vaak 76 mm.
                              Anders kan ik me geen voorstelling maken dat bommen van 80mm uit 75mm mortieren te schieten zijn.
                              Naja dit bovenste stukje niet verkeert opvatten maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel, aangezien de 4'' bommen van BKV ook 97mm zijn meen ik en de 4'' mortier heeft een binnenmaat van 105 mm.
                              Dan zouden de 80mm bommen ook wel kleiner geweest zijn waardoor ze nog in een 75mm mortier pasten.
                              2.5mm speling rondom de shell is heel normaal de sferische bommen van de kruiterij hebben immers nog meer speling als men de 100mm erbij pakt, dan zit je aan 8mm aan speling en dus 4mm rondom de shell, maarja ze schieten normaal de lucht in en komen ook op de normale hoogte tot ontploffing.


                              Naja als er niks misgegaan was dan zie ik ook geen probleem, maarja ik vroeg me het alleen af aangezien ik ze niet op de opbouwfoto's zag maar dat er wel aangegeven werdt dat er 80mm kreiselbombes afgeschoten werden.
                              Dus ik dacht laat ik het maar effe vragen aan de opbouwers.

                              Comment

                              Working...
                              X