Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vurigemaandagen Oostende 2006

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vurigemaandagen Oostende 2006

    Zijn er nog mensen die dit jaar een vuurwerk gaan bezoeken van de vurigemaandagen?

    even een overzichtje van de vuurwerken die nog moeten komen:
    • Maandag 17 Juli, AILP
    • Vrijdag 21 Juli, T&T Vuurwerk (Winnaar 2005)
    • Maandag 24 Juli, CBF Pyrotechnics (aanrader)
    • Maandag 31 Juli, DBK Fireworks (AANRADER)
    • Maandag 7 Augustus, ALPECO Fireworks (AANRADER)
    • Maandag 14 Augustus, EDRUCO Vuurwerk (aanrader)
    • Maandag 21 Augusutus, Pyrotechnie Liégoise


    Vooral de bedrijven DBK, Alpeco en Edruco zijn altijd goed om eens te gaan zien. Verder heb je er bedirjven bij zitten die ineens verassend goed zijn, maar ook weer dermate slecht dat je denkt: Oke die hebben goed verdient op dit vuurwerk.

    Het is een Competitie en ik vind dan ook dat je alles in het werk moet stellen om te gaan winnen. Als je hier op wilt verdienen moet je niet mee gaan doen met een wedstrijd.

    Maar goed, zijn er nog mensen die gaan? Ik zelf ga naar de vuurwerken van DBK, Alpeco, Edruco en CBF. Bij de eerste 2 zal ik ook deel uit maken van het team zelf.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    #2
    Op 7 augustus ben ik sowieso aanwezig, de 31ste ook nog een kans, al is die kans niet heel groot. Komt die dag terug van vakantie, als het mooi weer is ofzo is een dagje Oostende wel leuk, maarja, ben natuurlijk niet alleen en dan moet er rekening met elkaar worden gehouden. Maar goed, ben sowieso 1 show aanwezig, is al beter dan niets natuurlijk.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    Comment


      #3
      gisteren was het de beurt aan ailp ze hebben een mooie show verzorgd, hij was niet grandioos maar er zaten wel enklele heele mooie bommen in zo was er een hele mooie 6of8incher polyp aanwezig , van deze heb ik echt genoten.

      Comment


        #4
        Inmiddels zijn we aangekomen bij het 4e vuurwerk uit deze competitie. Deze keer was CBF Pyrotechnics aan de beurt. op maandag de 24e Juli mocht CBF haar vuurwerk afschieten:


        Een treintje van grondknallers


        De setup




        Een salvo van glittering bommen, en candles. met een falling leaves boeket.


        En nog een salvo van glittering, dit keer red glittering


        Bommen met een mooi komeet blok eronder.


        De finale


        Meer fotos van deze show kun je *hier* vinden. Uiteraard is er ook een leuke video beschikbaar (met setup beelden) deze kan je *hier* downloaden

        Veel plezier
        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

        Comment


          #5
          Gisteren was de beurt aan DBK Fireworks. Wij zijn te gast geweest bij DBK bij het vuurwerk in Oostende. Eens een dagje meehelpen om te ervaren hoe een “showdag” er voor de vuurwerkers uitziet.
          Voordat er wordt afgereisd richting Oostende, is men al zeker een dag bezig geweest met het uitzoeken en eventueel doorlonten en van vertragers voorzien van bommen, blokken, candles etc. Alles moet van tevoren van de juiste informatie zijn voorzien, zodat ter plekke alles zo vlot mogelijk en op de juiste positie kan worden opgesteld.
          Na aankomst moet eerst het schietterrein worden uitgezet en de badgasten vriendelijk doch dringend worden verzocht een ander plekje te zoeken. Vervolgens worden de rekken met bommen geladen, van ontstekers voorzien, waterdicht ingesealt en naar het strand getransporteerd. Intussen worden de verschillende posten op het terrein al ingericht met blokken en candles. De rekken met bommen moeten verdeeld worden over de posten en vastgezet worden. Dan volgt het zoveelste secure werkje en dat is alle ontstekers op de juiste manier op de sequencers aansluiten.
          Regelmatig moet het scenario geraadpleegd worden om alles kloppend te krijgen. Als dat allemaal voor de bakker is, zijn er altijd nog wel een paar “probleemgevalletjes”. Een rekje of blokje waar nog even nageplozen moet worden of positie etc. juist is.
          Intussen loopt de tijd al aardig richting 22.00. dan nog de laatste checks en een simulatietest doen of alles functioneert. Dan begint het aftellen naar de show. Iedereen kijkt gedurende het vuurwerk of alles volgens het boekje loopt en of de op de tekentafel bedachte combinaties van het vuurwerk ook werkelijk goed overkomen.
          Na afloop overheerst eerst de euforie over het resultaat, maar al snel beginnen de discussies over combinaties van effecten en hoe het nog mooier/beter kan. Tja, en dan moet ook alles weer worden opgeruimd, van het strand af en in de vrachtwagen gepakt worden. Dat hoort er ook bij. Al met al is het een dag hard werken voor een kwartiertje vuurwerk, maar de beloning met een mooie show weegt daar dik bovenop.

          Mensen van DBK, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!

          Er volgen spoedig foto's van deze dag en misschien nog wel een filmpje, hier alvast een voorproefje:


          6'' zarragozana shell's


          8'' golden spider with green flash pistel van weco


          De setup


          De grotere calibers worden ingegraven


          En daar doe je het uiteindelijk voor hehe

          Mantronix
          Laatst aangepast door mantronix; 1 August 2006, 20:52.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mantronix
            Gisteren was de beurt aan DBK Fireworks. Wij zijn te gast geweest bij DBK bij het vuurwerk in Oostende. Eens een dagje meehelpen om te ervaren hoe een “showdag” er voor de vuurwerkers uitziet.
            Voordat er wordt afgereisd richting Oostende, is men al zeker een dag bezig geweest met het uitzoeken en eventueel doorlonten en van vertragers voorzien van bommen, blokken, candles etc. Alles moet van tevoren van de juiste informatie zijn voorzien, zodat ter plekke alles zo vlot mogelijk en op de juiste positie kan worden opgesteld.
            Na aankomst moet eerst het schietterrein worden uitgezet en de badgasten vriendelijk doch dringend worden verzocht een ander plekje te zoeken. Vervolgens worden de rekken met bommen geladen, van ontstekers voorzien, waterdicht ingesealt en naar het strand getransporteerd. Intussen worden de verschillende posten op het terrein al ingericht met blokken en candles. De rekken met bommen moeten verdeeld worden over de posten en vastgezet worden. Dan volgt het zoveelste secure werkje en dat is alle ontstekers op de juiste manier op de sequencers aansluiten.
            Regelmatig moet het scenario geraadpleegd worden om alles kloppend te krijgen. Als dat allemaal voor de bakker is, zijn er altijd nog wel een paar “probleemgevalletjes”. Een rekje of blokje waar nog even nageplozen moet worden of positie etc. juist is.
            Intussen loopt de tijd al aardig richting 22.00. dan nog de laatste checks en een simulatietest doen of alles functioneert. Dan begint het aftellen naar de show. Iedereen kijkt gedurende het vuurwerk of alles volgens het boekje loopt en of de op de tekentafel bedachte combinaties van het vuurwerk ook werkelijk goed overkomen.
            Na afloop overheerst eerst de euforie over het resultaat, maar al snel beginnen de discussies over combinaties van effecten en hoe het nog mooier/beter kan. Tja, en dan moet ook alles weer worden opgeruimd, van het strand af en in de vrachtwagen gepakt worden. Dat hoort er ook bij. Al met al is het een dag hard werken voor een kwartiertje vuurwerk, maar de beloning met een mooie show weegt daar dik bovenop.

            Mensen van DBK, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!

            Er volgen spoedig foto's van deze dag en misschien nog wel een filmpje. Klik voor de eerste voorproefjes http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...=6038#post6038

            Mantronix
            Heb hier ook een tijd bij staan kijken en heb ook zeker heel wat meegekregen hiervan wat inderdaad erg interessant en leuk was. Heb me prima vermaakt en vond het zeer leuk met de klusjes die ik kreeg wat een volledig nieuwe en zeer leuke ervaring voor mij was!

            Zeer goede show naar mijn mening, mooie effecten ertussen en ook waren de Princess Bombe en de 8" Golden Spider with Green Pistil prachtig! Zeer wijs om die een keer echt mee te maken, want die zie je hier nooit.

            Ik wil ook de mensen van DBK bedanken voor hun gastvrijheid en de topshow die geleverd is!


            Volgende week weer een show, dan door Alpeco, hier zijn wij ook weer de gehele dag bij aanwezig en ik kijk er nu alweer naar uit. Echt top zo'n dag en dan als afsluiter zo'n topshow, kan niet beter!

            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

            Comment


              #7
              Een prachtig verhaal Mantronix! Jij uiteraard bedankt voor de bewezen diensten. Zo zie je maar weer dat het wel wat meer is dan een paar bommen laden, op een veld neer kwakken, wat blokken erbij.. klaar.. fout... Er komt, voor een goede show, echt wel wat meer bij kijken. Alles is geplanned, en wordt door middel van een scenario opgesteld, en afgestoken.

              DBK steekt alle vuurwerken computergestuurd af. Helaas is het in Nederland vaak wel anders, daar zie je heel erg vaak dat er maar wat zooi wordt afgeschoten zonder een scenario of wat dan ook. En wordt het vaak nog met de hand afgestoken.
              [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

              Comment


                #8
                meer fotos en de video van het vuurwerk van DBK zijn hier te vinden:




                [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                Comment


                  #9
                  Zojuist zijn er 100 foto's van Oostende online gezet.

                  Directe link naar het album:
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #10
                    Gister was het de beurt aan Alpeco om te schieten op de vurigemaandagen, mattenfreak en ik hebben geholpen met de opbouw van de show en dat is ons wel bevallen.

                    Eerst het schiet terein maken door middel van lint etc, en daarna alle gevulde rekken en stelage's naar het terein toe sjouwen vanaf de bus met vuurwerk, dan alle rekken met mortieren en candles etc etc op de goede plaats zetten bij de juiste sequencer. Deze show bestond uit veel shell's ( bijna alleen maar spaanse ) een paar blokken,fonteinen,mines en veel spaanse candles.

                    Dan was het de beurt aan mattenfreak en mij om alle rekken met candles,grote 5'' rekken en de losse 5 en 6'' mortieren in te graven zodat ze goed stevig staan en dat er niets fout mee kon gaan.
                    Alleen het weer zat niet egt mee, het begon steeds harder te waaien enz.

                    In de loop van de avond was het tijd om een spaanse salute finale in elkaar te bouwen door middel van alle mortieren in de graven en ze te laden met de salutes, de finale begon met 5 stuks naast elkaar, daarna twee rijen van 10 stuks achter elkaar en daarna 3 rijen van 10 stuks achter elkaar en dat allemaal in enkele secondes.

                    Er was enkel één probleem, het weer zat niet mee, de wind was veel te hard om veilig te kunnen schieten, ook zouden de effecten heel erg verwaaien en dat zou zonde zijn. dus werd er rond 10uur besloten om de show weer af te breken, zonder iets in de lucht geschoten te hebben, erg zonde maarja shit happens.

                    Ik wil in iedergeval Alpeco bedanken voor hun gastvrijheid, en ik hoop dat jullie de show eventueel op een andere datum zouden kunnen gaan schieten.


                    4'' mortier rekken


                    De 5 en 6inchers die ingegraven moesten worden


                    Deel van de setup


                    Een deel van de spaanse candles
                    Laatst aangepast door kruitsnuiver; 8 August 2006, 21:59.
                    Once a pyro, always a pyro

                    Comment


                      #11
                      Ik was mijn verhaal vanmorgen aan het typen toen ik toch echt moest gaan werken en het niet af kon maken (wel even opgeslagen), vandaar dat sommige stukjes hetzelfde zijn als in Kruitsnuiver zijn post.



                      Zo, gister was het dan de beurt aan Alpeco om de show voor de Vurige Maandagen te gaan schieten. Na de weer wat lange rit en met de slechte weersvoorspellingen voor 's middags waren we weer aangekomen in Oostende waar het op het strand wel wat regende, maar toch al redelijk snel weer droog was.

                      Waren met een grote groep mensen aanwezig om mee te helpen met de opbouw, voor Kruitsnuiver en mij was dit toch ook de eerste keer en dus al sowieso al leuk. Na de nodige dingen naar het terrein te hebben verscheept met z'n allen werd de setup in elkaar gestoken en kregen Kruitsnuiver en ik al direct de taak om het graafwerk te doen. Zo gezegd, zo gedaan en na toch een mooi aantal rekken met candles en mortieren en ook en losse mortieren in de grond te hebben gezet kregen we ook nog weer een uitleg over het verbinden met de ontstekers en daarbij natuurlijk ook de taak om het even een keer te doen. Als laatste nog even een kleine poos bezig geweest met de veelbelovende salute-finale op te zetten en alles was zo goed als gedaan.

                      Helaas was ondertussen dus wel de wind flink op gaan zetten en dat is dus uiteindelijk zo hard gebleven dat de show werd afgelast. Helaas dus geen mooie afsluiter van zo'n leuke dag, maar je kan het weer nou eenmaal niet veranderen.
                      De beslissing was dus om het af te gelasten en op dat moment kwam er naast de harde wind ook nog eens een leuk regenbuitje bij. Iedereen wilde zo snel mogelijk alles weghebben natuurlijk, het is niet goed voor het vuurwerk, niet alles stond afgedekt en daarnaast wil je zelf ook niet doorweekt raken. Na heel wat uren opbouwen was het verbazingwekkend genoeg binnen een half uur alles bij de vrachtauto om ingeladen te worden.

                      Niet alleen wij, maar ook veel mensen waren teleurgesteld, enkele freaks konden na uren rijden direct weer terug. Hopelijk kan Alpeco zich inderdaad nog een keer bewijzen dit jaar, de show had volgens mij echt geweldig geweest.
                      Na een gezellig drankje zijn we allemaal op huis aan gegaan.

                      Ik wil ook de mensen van Alpeco bedanken voor de gastvrijheid en de informatieve dag. Geldt natuurlijk ook voor diegenen die meehielpen met opbouwen.

                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #12
                        Tsja zo kan het geschieden, het weer heb je helaas niet in de hand

                        maar goed jullie worden in iedergeval bedankt voor jullie grote inzet! Er is nu wel sprake van dat het vuurwerk alsnog afgeschoten zal worden op een latere datum. dat zal misschien maandag de 28e augustus zijn.
                        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                        Comment


                          #13
                          Latest update voor het afgelaste vuurwerk van Alpeco:

                          De nieuwe datum zal zijn: Maandag 28 Augustus!
                          [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron
                            Latest update voor het afgelaste vuurwerk van Alpeco:

                            De nieuwe datum zal zijn: Maandag 28 Augustus!
                            Johoo
                            Ik had er tog egt wel op gehoopt dat het door zou gaan, nu maar hopen dat het weer mee zit hehe
                            Once a pyro, always a pyro

                            Comment


                              #15
                              Zeker mooi bericht, maar nu inderdaad maar hopen op betere weersomstandigheden. Kan helaas deze show dus niet meemaken, maar gelukkig zal ie wel weer gefilmd worden door de mensen van PW.
                              Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                              Comment

                              Working...
                              X