Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk in schappen BP-tankstations

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk in schappen BP-tankstations

    Vuurwerk in schappen BP-tankstations

    BP verkoopt sinds twee weken vuurwerk in circa vijftien van zijn tankstations. Het 'oranjevuurwerk' ligt in de schappen ter gelegenheid van het WK-voetbal.

    Een woordvoerster bevestigde donderdag een bericht uit het AD. Volgens de zegsvrouw gaat het om zogenaamd 'scherts- en fopvuurwerk'. Dat is relatief ongevaarlijk en mag het hele jaar door worden verkocht, net als bijvoorbeeld trektouwtjes en sterretjes. Normaal vuurwerk daarentegen is maar een beperkt aantal dagen per jaar te koop. BP verkoopt het product alleen aan personen die ouder zijn dan 16 jaar.

    Bron: Zibb.nl

    #2
    Een tweede bericht hierover:



    Volgens vuurwerkdeskundige F. Arntz is dit soort vuurwerk niet verboden. ,,De fakkels hebben een ‘vulling’ van zeven gram; 25 gram is toegestaan. Tot dat gewicht valt het onder het fop- en schertsvuurwerk.’’ Dit soort vuurwerk is het hele jaar te koop, net als trektouwtjes en sterretjes. Wel vraagt Arntz zich af of de verkoop verantwoord is. ,,Het is natuurlijk wel een vreemde combinatie: vuurwerk en benzinestations. Daarentegen worden er ook rookwaar en aanstekers verkocht. Dus in die zin hoeft het geen probleem te zijn.’’

    Bron: AD.nl

    Comment


      #3
      Ik dus vol goede hoop naar de BP net, moest er toch wezen, hebben zij het dus niet in de schappen liggen...

      Naja, ben toch benieuwd wat het zoal inhoudt allemaal.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak
        Ik dus vol goede hoop naar de BP net, moest er toch wezen, hebben zij het dus niet in de schappen liggen...

        Naja, ben toch benieuwd wat het zoal inhoudt allemaal.
        Je bent de enige niet hier ook niks te vinden

        Comment


          #5
          njah dan ga ik het morgen bij de mijne maar eens proberen, denk dat ze het ookniet hebben liggen.

          Comment


            #6
            Er zijn iets van 400 BP tankstations in Nederland... niet veel mensen zullen ze dus vinden als ze maar in 15 tankstatons verkocht worden.

            Comment


              #7
              Ik kon bij de c1000 van die orange fakkels kopen hier,.. check het movie topic voor een filmpje ervan.. dat ding stelt weinig voor iig.

              Comment

              Working...
              X