Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Informatie over KvK

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Informatie over KvK

    Er zijn altijd veel vragen over KvK en met dit topic willen wij hier informatie over geven en ook is dit topic uiteraard bedoeld voor eventuele vragen en/of opmerkingen.

    Wij willen Pyromaster hierbij bedanken, want dit is een bericht die hij ooit een keer gemaakt heeft.


    Wanneer krijg je KvK-papieren? :

    KvK-papieren krijg je wanneer je zelf een bedrijf opricht. Je wordt dan geregistreerd bij Kamer van Koophandel (KvK) en dan krijg je een document mee direct na de inschrijving, waar in staat wanneer je bedrijf is opgericht, wat je verkoopt of doet en waar je bedrijf gevestigd is.
    Je kunt een bedrijf al oprichten als je minderjarig bent maar dan zijn wel je ouders verantwoordelijk over je financiën. Als je meerderjarig bent dan ben je geheel zelf verantwoordelijk over je financiën.
    Op de website van KvK zelf kun je zien waar je overal diploma's voor nodig hebt of waar je je kunt inschrijven bij jouw in de buurt....

    Ondernemen begint bij KVK. Wij informeren en helpen alle ondernemers. Alles wat je wilt weten over een bedrijf starten, financiering, innovatie en veel meer. Informatie en advies van de overheid voor ondernemers.


    Wanneer krijg je een BTW-nummer? :

    Een BTW-nummer krijg je alleen als je een bedrijf opricht waar je ook goederen inkoopt of verkoopt. Als je een vereniging opricht of een vestiging dan hoef je geen BTW-nummer aan te vragen bij de belastingdienst.
    Over alles over het aanvragen of info hierover en wat je allemaal betalen moet in het jaar of maand kun je beste zelf even een kijkje nemen op de site van de belastingdienst...

    Startpunt voor belastingen. Lees hoe u aangifte doet en wanneer wij uw voorlopige aanslag uitbetalen. Of vind een antwoord op uw vraag in het menu en bij belangrijke thema's.


    Wat moet je allemaal meenemen als je spektakelvuurwerk dient te kopen? :

    Als je graag spektakelvuurwerk wilt kopen moet je de meerdere documenten meenemen. Het mogen geen kopiën zijn, maar de orginele papieren.
    Hieronder de spullen wat je allemaal mee moet nemen :

    - KvK-document.
    - BTW-nummer (als het dient nodig te zijn als je een vereniging hebt opgericht heb je geen BTW-nummer nodig). (staat op je omzetbelastingsformulier)
    - Legimitatie.
    - Kentekenbewijs.

    Als je spektakelvuurwerk dient te kopen moet je 18 jaar of ouder zijn anders moet iemand mee die meerderjarig is als je het zelf nog niet bent.

    Als je graag spektakelvuurwerk dient te kopen op iemand anders zijn formulieren dan moet je dezelfde documenten meenemen + een document waar in staat dat je op naam van zijn bedrijf spektakelvuurwerk mag kopen met handtekening eronder van de eigenaar (Ook dit moet ook orgineel zijn).
    Laatst aangepast door Mattenfreak; 21 August 2005, 23:25.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    ik hoef toch geen zorgen te maken over kvk , want mn kennis heeft er één en hij gaat vaak naar belgië om vuurwerk te halen

    Comment


      #3
      Ik was er met iemand die kvk heeft maar geen BTW-nummer.
      Die man van Alpeco geloofde niet dat hij geen BTW-nummer had, maar een kwartier
      later kregen we het toch mee.

      Let er goed op dat je wel al je papieren weer mee terug neemt. Door al het vuurwerk
      vergeet je snel al die papieren. Het is niet zo leuk als je paspoort nog bij Alpeco ligt.
      [url=www.pyroteam.net]PyroTeam.net[/url] DE Nederlandse vuurwerksite !

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door KlaaSjaaP
        Ik was er met iemand die kvk heeft maar geen BTW-nummer.
        Die man van Alpeco geloofde niet dat hij geen BTW-nummer had, maar een kwartier
        later kregen we het toch mee.

        Let er goed op dat je wel al je papieren weer mee terug neemt. Door al het vuurwerk
        vergeet je snel al die papieren. Het is niet zo leuk als je paspoort nog bij Alpeco ligt.
        hoi jullie hadden zeker een iets als een medisch bedrijf? wij hadden nml ook t probleem metc de kvk zonder beter nummer. me pa helemaal uileggen dat je dat bij zo een bedrijf niet hebt, maar die oude man ons nog niet geloven he.. een half uur later(hij ging bellen of t wel zo was) kwam ie terug, we kregen wel koffie en een koekie dus wel goede service. en toen was t goed...


        groete
        [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

        Comment


          #5
          verenigingen en stichtingen hebben dus ook geen btw nummer nodig, tenzij je dan werkt met contributie, verkoop van goederen etc

          Comment


            #6
            Hoe zit dat nou met dat kentekenbewijs, gaan ze ook echt controleren of je die auto bij je hebt of niet... want ik ben toch iemand die meestal toch wel met de trein gaat.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
              Hoe zit dat nou met dat kentekenbewijs, gaan ze ook echt controleren of je die auto bij je hebt of niet... want ik ben toch iemand die meestal toch wel met de trein gaat.
              je moet wel met de auto komen, want je moet kvk vw achter afhalen... MET DE AUTO!
              [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

              Comment


                #8
                ah damn das wel naatje... is voor mij net allemaal even te ver om met de auto te gaan. Dan maar proberen om wat dingen via via te regelen, als valt hier niet echt veel te halen

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkjunk
                  je moet wel met de auto komen, want je moet kvk vw achter afhalen... MET DE AUTO!

                  hoeft helemaal niet
                  het is als je met de auto gaat wel handiger hem naar achteren te rijden, vaak gaat men niet voor 1 dingetje naar alpeco toe. maar het is niet zo dat ze écht controleren, dat zou ook niet opschieten voor ze. zijn mensen die auto's elders parkeren, mensen die met de trein gaan, mensen die met andere auto komen dan dat ze mee terug gaan etc. dat valt eenvoudigweg vrijwel niet te controleren. je kan bv. het kenteken van een willekeurige auto daar opschrijven en claimen dat je met iemand samen bent. niet te doen dus

                  Comment


                    #10
                    Vraag: laatste post van dit topic is een jaar geleden.Er is ondertussen in Belgie heel wat veranderd. kan iemand van de crew of een van de leden een actuele stand van zaken geven.? Bij voorbaat dank.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door moontan
                      Vraag: laatste post van dit topic is een jaar geleden.Er is ondertussen in Belgie heel wat veranderd. kan iemand van de crew of een van de leden een actuele stand van zaken geven.? Bij voorbaat dank.

                      Naar mijn weten is alleen de Belgische wetgeving daarbij veranderd. Zo is het dus alleen nog maar mogelijk KVK-artikelen van 1.4G aan te schaffen en wanneer je alle officiële papieren en gekeurde auto en dergelijke hebt is het mogelijk om zwaarder te krijgen dan die 1.4G.

                      Voor de regeling van KVK is naar mijn weten geen verandering. Let er wel op dat een brandblusser nu naast je KVK ook nodig is, eentje van 2kg.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #12
                        Zwaarder dan 1.4 is helemaal niet meer te verkrijgen behalve dan voor de proffesionele schieters en ik ga er niet van uit dat die dit soort dingen vragen want die kunnen overal aankomen.....
                        1.4 is nog te koop met de juiste papieren auto en brandblusser en wat daar allemaal tot behoort is nog niet precies duidelijk maar staat al wel heel wat op fpm over...

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Firespree
                          Zwaarder dan 1.4 is helemaal niet meer te verkrijgen behalve dan voor de proffesionele schieters en ik ga er niet van uit dat die dit soort dingen vragen want die kunnen overal aankomen.....

                          1.4 is nog te koop met de juiste papieren auto en brandblusser
                          Zwaarder dan 1.4 is nog wel te verkrijgen, alleen niet meer via de KVK regeling enz, je kan 1.3/1.2/1.1 nog gewoon kopen mits je de juiste papieren hebt voor vervoer en opslag etc..

                          1.4 is nog tekoop met de juiste papieren, auto en brandblusser?

                          - lang niet al het 1.4 vuurwerk bij alpeco is met KVK, een groot deel zelfs gewoon voor de particulier tekoop.

                          - Om het 1.4 vuurwerk te mogen vervoeren heb je geen speciale auto nodig.

                          - Ook hoef je niet voor al het 1.4 vuurwerk een 2kg brandblusser in je auto te hebben, dit geld alleen voor het vuurwerk wat tekoop is met KVK.
                          Once a pyro, always a pyro

                          Comment


                            #14
                            Deze thread gaat over de kvk regeling dus toen ik zei 1.4 of ander vuurwerk bedoelde ik daarmee het vuurwerk dat gehaald moet worden met de juiste papieren......
                            en dus auto en niet met openbaar vervoer......
                            en met een brandblusser.....
                            En over de zwaardere klasses klopt inderdaad maar ik ga er niet van uit dat hier mensen op het forum zitten die dit soort papieren in hun bezit hebbn.....
                            Want nu krijg je weer van die vragen hoe kom ik aan die papieren enzo dat probeerde ik juist te vermijden

                            Comment


                              #15
                              Om dit topic maar weer eens te boosten
                              Hoe zit het met kvk als je er voor een tweede keer komt misschien handig om te vermelden.
                              Ik weet in ieder geval wel dat er de eerste keer komt al je gegevens worden genoteerd zodat je niet alle kvk papieren nog mee hoeft te nemen maar hoef je dan alleen nog maar je eigen indentiteits bewijs mee te nemen of ook nog een keer een machtiging
                              Alvast bedankt

                              Comment

                              Working...
                              X